Thursday 2 June 2011

cooking time ?!

assalamualaikum .
hye readers ! guees what ? buat pengetahuan korang (tak nak tak pe) tadi aku masak . yeke ? ta caya larh ! hahah . ye mmg aku masak . aku buat sandwich . hahha . (ala buat sandwich jew kowt ! bkn masak namenye ) eh, lantaklah . kire masak jugak lah tu kan . goreng telur tu ! haha
ni semua gara-gara aku da lapar gile ! bukan puan ibu tidak masak . tapi tak kan lah nak melantak nasi seperiuk kot . aku rase perot da menjerit minta diisi . so aku pergi lah dapur ! na wat pe ye ? maklumlah jarang masuk dapur . pegi dapur just untuk makan , cuci pinggan and then bla . haha . aku pun bukak refrigerator . nampaklah sosej . pastu nmpak pulak telur ayam . hah, idea dah dtg ! tggl 1 lagi bahan . iaitu roti . toleh jew at meja . ad pulak roti . aku pun mulakan operasi . aku ambil sosej and rebus . mula-mula nak buat sandwich untuk aku jew . tapi nanti aku sorang pulak yang menternak lemak . mne boleh jadi . baik ramai-ramai . so aku buatkanlah untuk budak-budak kecik (adik) . and then pecahkan telur n kacau telur tu . biasanye kalau puan ibu goreng telur , puan ibu bubuh garam . tapi aku tak tahu lah berapa cubit . so aku main bedal je la . janji jadi telur goreng! haha . setelah beberapa minit berperang dengan kuali and minyak yang asyik memercik . akhirnya telur pun siap . after that, aku ambil roti and buatlah sandwich yang ta seberapa tu . tapi aku bangga lah coz dapat buat sandwich sendiri ! hahah . 
ni lah sandwich air tangan aku !

bahan-bahan . Huhu !
merenung masa hadapan ! (hiasan semata-mata)

No comments:

Post a Comment